ଓଡିଶାରେ ଭିନ୍ନକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷାର ଗୁରୁତ୍ୱ

- info.sonydig
- Jun 10, 2024
- No Comments
ପରିଚୟ:-
ପ୍ରତ୍ୟେକ ଛାତ୍ରଙ୍କୁ ସେମାନଙ୍କର ଦକ୍ଷତାକୁ ଖାତିର ନକରି ଶିକ୍ଷାର ସ୍ତରରେ ସ୍ୱାଗତ କରିବା ହେଉଛି ଏକ ନୀତି ଯାହା ଅପାର ଶକ୍ତି ଧାରଣ କରେ | ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷା, ବିଶେଷକରି ଓଡିଶା ପରି ଅଞ୍ଚଳରେ, ଏକ ସ୍ଥାନ ସୃଷ୍ଟି ଦିଗରେ ଅଗ୍ରଗତି କରୁଛି ଯେଉଁଠାରେ ଭିନ୍ନକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନେ କେବଳ ଉପସ୍ଥିତ ନୁହଁନ୍ତି ବରଂ ସକ୍ରିୟ, ଶିକ୍ଷଣ ପ୍ରକ୍ରିୟାର ଅଂଶଗ୍ରହଣକାରୀ ଅଟନ୍ତି | ଏହି ପରିବର୍ତ୍ତନଶୀଳ ଆଭିମୁଖ୍ୟ ମାଧ୍ୟମରେ, ଓଡିଶାର ଏହି ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ବିଦ୍ୟାଳୟଗୁଡ଼ିକ କେବଳ ପ୍ରତିବନ୍ଧକ ଭାଙ୍ଗୁନାହାଁନ୍ତି ବରଂ ଉପଲବ୍ଧତା, ବୁଝିବା ଏବଂ ଏକତା ପାଇଁ ରାସ୍ତା ମଧ୍ୟ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରୁଛନ୍ତି। ଭାରତର ଏହି ସ୍ପର୍ଶକାତର ଅକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷାର ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ଯାତ୍ରା ଅନୁସନ୍ଧାନ କରିବାବେଳେ ଆମ ସହିତ ଯୋଗ ଦିଅନ୍ତୁ |
ଓଡିଶାର ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ବିଦ୍ୟାଳୟର ସାମ୍ପ୍ରତିକ ସ୍ଥିତି :-
ଓଡ଼ିଶାର ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ବିଦ୍ୟାଳୟଗୁଡ଼ିକ ଭିନ୍ନକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କୁ ସେବା କରିବା ପାଇଁ ଡିଜାଇନ୍ କରାଯାଇଛି, ଯାହା ସେମାନଙ୍କୁ ସେମାନଙ୍କର ଅନନ୍ୟ ଆବଶ୍ୟକତା ଅନୁଯାୟୀ ଏକ ଅନୁକୂଳ ଶିକ୍ଷା ପ୍ରଦାନ କରିଥାଏ | ତଥାପି, ଏହି ଶିକ୍ଷାନୁଷ୍ଠାନଗୁଡ଼ିକ ଅନେକ ଆହ୍ୱାନ ସମ୍ମୁଖୀନ ହୁଅନ୍ତି, ଯାହା ଶିକ୍ଷାର ଗୁଣବତ୍ତା ଏବଂ ଭିନ୍ନକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଉପଲବ୍ଧତାକୁ ପ୍ରଭାବିତ କରିଥାଏ |
ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ବିଦ୍ୟାଳୟରେ ଅକ୍ଷମ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀଙ୍କ ସମ୍ମୁଖୀନ ହେଉଥିବା ଆହ୍ୱାନ :-
ଓଡିଶାର ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ବିଦ୍ୟାଳୟରେ ଭିନ୍ନକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନେ ବାରମ୍ବାର ଅନୁପଯୁକ୍ତ ଭିତ୍ତିଭୂମି ଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ବିଶେଷଜ୍ଞ ଶିକ୍ଷକ କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ଅଭାବ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସମସ୍ୟାର ସମ୍ମୁଖୀନ ହୁଅନ୍ତି | ଏହି ବିଦ୍ୟାଳୟଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟରୁ ଅନେକରେ ଭିନ୍ନକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କୁ ପୂର୍ଣ୍ଣ ସହାୟତା କରିବା ପାଇଁ ଆବଶ୍ୟକ ଉପକରଣ କିମ୍ବା ସୁବିଧା ଅଭାବ, ଯେପରିକି ଦୃଷ୍ଟି ଶକ୍ତି କିମ୍ବା ଶ୍ରବଣ ଦୁର୍ବଳତା | ଅଧିକନ୍ତୁ, ଶିକ୍ଷକ ପ୍ରଶିକ୍ଷଣରେ ପ୍ରାୟତ a ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ବ୍ୟବଧାନ ରହିଥାଏ, ଯେଉଁଥିରେ ଶିକ୍ଷାବିତ୍ମାନେ ଭିନ୍ନକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କୁ ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ଭାବରେ ଶିକ୍ଷାଦାନ ଏବଂ ସହାୟତା କରିବା ପାଇଁ ଆବଶ୍ୟକ ବିଶେଷ କଶଳ ଅଭାବ କରନ୍ତି | କାରକଗୁଡିକର ଏହି ମିଶ୍ରଣ ଏକ ଶିକ୍ଷଣ ପରିବେଶରେ ପରିଣତ ହୁଏ ଯାହା ବେଳେବେଳେ ଏହାର ଛାତ୍ରମାନଙ୍କର ବିଭିନ୍ନ ଆବଶ୍ୟକତା ପୂରଣ କରିବାକୁ ସଂଘର୍ଷ କରିପାରେ |
ବିଦ୍ୟମାନ ଶିକ୍ଷା ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ଉପଲବ୍ଧତାର ଅଭାବ :-
ଓଡିଶାର ବ୍ୟାପକ ଶିକ୍ଷା ବ୍ୟବସ୍ଥା ମଧ୍ୟ ଉପଲବ୍ଧତା ଉପରେ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ ଉପସ୍ଥାପନ କରେ | ରେମ୍ପ ବିନା ବିଲ୍ଡିଂ, ଅସମ୍ଭବ ଶ୍ରେଣୀଗୃହ, ଏବଂ ଅନୁପଯୁକ୍ତ ୱାଶରୁମ୍ ସୁବିଧା ମୋବିଲିଟି ସମସ୍ୟା ଥିବା ଛାତ୍ରମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଶାରୀରିକ ଉପଲବ୍ଧତାକୁ ବାଧା ଦେଇପାରେ | ଶାରୀରିକ ବାହାରେ, ଶିକ୍ଷାଗତ ସାମଗ୍ରୀର ଉପଲବ୍ଧ ଫର୍ମାଟରେ ଉପଲବ୍ଧ ନହେବା ବିଷୟ ମଧ୍ୟ ଅଛି, ଯାହା ଦୃଷ୍ଟିହୀନତା କିମ୍ବା ଶିକ୍ଷଣ ଅକ୍ଷମତା ଥିବା ଛାତ୍ରମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ | ଏକାଧିକ ଆକାରରେ ଏହି ଉପଲବ୍ଧତାର ଅଭାବର ଅର୍ଥ ହେଉଛି ଯେ ଭିନ୍ନକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନେ ପ୍ରାୟତ ସେମାନଙ୍କର ଅଣ-ଅକ୍ଷମ ସାଥୀମାନଙ୍କ ପରି ସମାନ ଶିକ୍ଷାଗତ ସୁଯୋଗ ଗ୍ରହଣ କରନ୍ତି ନାହିଁ |
ଭିନ୍ନକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷାର ଲାଭ :-
ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ବିଦ୍ୟାଳୟ ଏବଂ ବିଦ୍ୟମାନ ଶିକ୍ଷା ବ୍ୟବସ୍ଥା ଦ୍ୱାରା ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଥିବା ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜର ବିପରୀତରେ, ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷା ଭିନ୍ନକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଅନେକ ସୁବିଧା ପ୍ରଦାନ କରିଥାଏ | ଏହି ପନ୍ଥା ଭିନ୍ନକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କୁ ମୁଖ୍ୟ ସ୍ରୋତ ବିଦ୍ୟାଳୟରେ ଏକତ୍ର କରିଥାଏ, ସେମାନଙ୍କୁ ସେମାନଙ୍କ ସାଥୀମାନଙ୍କ ପରି ସମାନ ଶିକ୍ଷଣ ସୁଯୋଗ ପ୍ରଦାନ କରିଥାଏ |
ଉନ୍ନତ ସାମାଜିକ ଏକୀକରଣ :-
ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷାର ଏକ ପ୍ରମୁଖ ଲାଭ ହେଉଛି ଏହା ଉନ୍ନତ ସାମାଜିକ ଏକୀକରଣକୁ ସୁଗମ କରିଥାଏ | ଭିନ୍ନକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନେ ସେମାନଙ୍କର ଅଣ-ଅକ୍ଷମ ସାଥୀମାନଙ୍କ ସହିତ ଶିଖନ୍ତି, ପାରସ୍ପରିକ ବୁଝାବଣା ଏବଂ ସମ୍ମାନର ପରିବେଶ ସୃଷ୍ଟି କରନ୍ତି | ଏହି ଏକୀକରଣ ଏକ ଅଧିକ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ସମାଜକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରି ପ୍ରତିବନ୍ଧକ ଏବଂ ଷ୍ଟେରିଓଟାଇପ୍ ଭାଙ୍ଗିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରେ |
ଉନ୍ନତ ଶିକ୍ଷଣ ଫଳାଫଳ :-
ଅକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କ ପାଇଁ ବର୍ଦ୍ଧିତ ଶିକ୍ଷଣ ଫଳାଫଳକୁ ନେଇ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷା ମଧ୍ୟ ଦେଖାଯାଇଛି | ସେମାନଙ୍କ ସାଥୀମାନଙ୍କ ପରି ସମାନ ପାଠ୍ୟକ୍ରମ ଏବଂ ଶିକ୍ଷଣ ସାମଗ୍ରୀ, ଏବଂ ଆବଶ୍ୟକ ସମୟରେ ବିଶେଷଜ୍ଞ ଶିକ୍ଷକଙ୍କ ସମର୍ଥନ ସହିତ, ଭିନ୍ନକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନେ ପ୍ରାୟତ ଉଚ୍ଚ ସ୍ତରର ଏକାଡେମିକ୍ ସଫଳତା ହାସଲ କରିବାକୁ ସକ୍ଷମ ହୁଅନ୍ତି | ଅଧିକନ୍ତୁ, ଏକ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ପରିବେଶରେ ଶିକ୍ଷା, ସମସ୍ୟାର ସମାଧାନ ଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ଯୋଗାଯୋଗ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ, ସାମଗ୍ରିକ ଶିକ୍ଷଣକୁ ବସାଇବା ପାଇଁ ବିଭିନ୍ନ କୌଶଳର ବିକାଶକୁ ଉତ୍ସାହିତ କରେ |
ଆତ୍ମବିଶ୍ୱାସ ଏବଂ ଆତ୍ମ ସମ୍ମାନରେ ବୃଦ୍ଧି କର :-
ଶେଷରେ, ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷା ଭିନ୍ନକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କ ଆତ୍ମବିଶ୍ୱାସ ଏବଂ ଆତ୍ମ ସମ୍ମାନକୁ ଯଥେଷ୍ଟ ବୃଦ୍ଧି କରିପାରିବ | ଏକ ମୁଖ୍ୟ ସ୍ରୋତ ଶ୍ରେଣୀଗୃହର ଅଂଶ ହେବା, ଯେଉଁଠାରେ ସେମାନଙ୍କର ଦକ୍ଷତା ସ୍ୱୀକୃତିପ୍ରାପ୍ତ ଏବଂ ମୂଲ୍ୟବାନ, ଛାତ୍ରମାନଙ୍କୁ ନିଜକୁ ସମାନ ଭାବରେ ଦକ୍ଷ ଏବଂ ସଫଳତାର ଯୋଗ୍ୟ ଭାବରେ ଦେଖିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରେ | ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ବିକାଶ ପାଇଁ ଏହି ସକରାତ୍ମକ ଆତ୍ମ-ଧାରଣା ଅତ୍ୟନ୍ତ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଏବଂ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କୁ ସେମାନଙ୍କର ଲକ୍ଷ୍ୟକୁ ଅଧିକ ନିଷ୍ଠା ସହିତ ଅନୁସରଣ କରିବାକୁ ପ୍ରେରଣା ଦେଇପାରେ |
ଓଡିଶାରେ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷାର ସଫଳ ମଡେଲ :-
ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷା ପ୍ରଥାକୁ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରୁଥିବା ବିଦ୍ୟାଳୟଗୁଡ଼ିକର କେସ୍ ଅଧ୍ୟୟନ :-
ଓଡ଼ିଶାରେ, କେତେକ ବିଦ୍ୟାଳୟ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷା ଅଭ୍ୟାସକୁ ଫଳପ୍ରଦ ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରି ଆଶାର ଆଲୋକ ପାଲଟିଛନ୍ତି | ଏହି ବିଦ୍ୟାଳୟଗୁଡ଼ିକ ସେମାନଙ୍କର ଅଣ-ଅକ୍ଷମ ସାଥୀଙ୍କ ସହିତ ଭିନ୍ନକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କ ଆବଶ୍ୟକତାକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି ସେମାନଙ୍କର ପାଠ୍ୟକ୍ରମ, ଭିତ୍ତିଭୂମି ଏବଂ ଶିକ୍ଷାଦାନ ପ୍ରଣାଳୀକୁ ପୁନଡିଜାଇନ୍ କରିଛନ୍ତି | ଉଦାହରଣ ସ୍ୱରୂପ, ଭୁବନେଶ୍ୱରର ଏକ ବିଦ୍ୟାଳୟ ଶିକ୍ଷକମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଏହାର ବିଶେଷ ତାଲିମ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ ପାଇଁ ସ୍ୱୀକୃତି ଲାଭ କରିଛି, ଏକ ବିବିଧ ଶ୍ରେଣୀଗୃହ ଶିକ୍ଷା ଦେବା ପାଇଁ ସେମାନେ ସଠିକ୍ ଉପକରଣ ଏବଂ ମାନସିକତା ସହିତ ସୁସଜ୍ଜିତ ହୋଇଛନ୍ତି | ଅନ୍ୟ ଏକ ଉଲ୍ଲେଖନୀୟ ଉଦାହରଣ ହେଉଛି କଟକସ୍ଥିତ ଏକ ବିଦ୍ୟାଳୟ ଯାହା ରେମ୍ପ, ଟ୍ୟାକ୍ଟିଲ୍ ଚଟାଣ ଏବଂ ପରିବର୍ତ୍ତିତ ୱାଶରୁମ୍ ପରି ସୁଗମ ଭିତ୍ତିଭୂମି ସ୍ଥାପନ କରିଛି | ଏହି କେସ୍ ଷ୍ଟଡିଗୁଡିକ ହାଇଲାଇଟ୍ କରେ କିପରି ଚିନ୍ତିତ ଆଡଜଷ୍ଟେସନ୍ ଏବଂ ଇନୋଭେସନ୍ସ ଏକ ପରିବେଶ ସୃଷ୍ଟି କରିପାରିବ ଯେଉଁଠାରେ ସମସ୍ତ ଛାତ୍ର ଏକତ୍ର ଆଗକୁ ବ .ନ୍ତି |
ଛାତ୍ର, ଶିକ୍ଷକ ଏବଂ ସମ୍ପ୍ରଦାୟ ଉପରେ ପ୍ରଭାବ :-
ଓଡିଶାରେ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷାର ପ୍ରଭାବ ଗଭୀର ଅଟେ | ଭିନ୍ନକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନେ ବର୍ତ୍ତମାନ ସେମାନଙ୍କର ଆତ୍ମ ସମ୍ମାନ ଏବଂ ଶିଖିବା ପାଇଁ ଉତ୍ସାହ ମୂଲ୍ୟବାନ ଏବଂ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଅନୁଭବ କରୁଛନ୍ତି | ଅନ୍ୟପକ୍ଷରେ, ଅଣ-ଅକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନେ ସହାନୁଭୂତି, ସହଯୋଗ ଏବଂ ବିବିଧତା ପ୍ରତି ସମ୍ମାନ ଶିଖନ୍ତି – ଆଜିର ବିଶ୍ୱ ନାଗରିକଙ୍କ ପାଇଁ ଅତ୍ୟାବଶ୍ୟକ ମୂଲ୍ୟବୋଧ | ଶିକ୍ଷକମାନେ ସେମାନଙ୍କର ପ୍ରୟାସର ସକରାତ୍ମକ ସାମାଜିକ ଏବଂ ଏକାଡେମିକ୍ ଫଳାଫଳର ସାକ୍ଷୀ ହେବା ସହିତ ସେମାନଙ୍କର ଭୂମିକାକୁ ଅଧିକ ପୂର୍ଣ୍ଣ କରନ୍ତି | ଅଧିକନ୍ତୁ, ଏହି ବିଦ୍ୟାଳୟଗୁଡ଼ିକ ସମ୍ପ୍ରଦାୟ ପାଇଁ ଏକ ମଡେଲ୍ ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରନ୍ତି, ଅକ୍ଷମତା ବିଷୟରେ ଷ୍ଟେରିଓଟାଇପ୍ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ କରନ୍ତି ଏବଂ ଏକ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ସମାଜର ବିକାଶ ପାଇଁ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷାର ସମ୍ଭାବନା ପ୍ରଦର୍ଶନ କରନ୍ତି |
ଓଡିଶାରେ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷାକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରିବା ପାଇଁ ରଣନୀତି :-
ସରକାରୀ ପଦକ୍ଷେପ ଏବଂ ନୀତି :-
ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷାକୁ ସମର୍ଥନ କରିବା ପାଇଁ ଓଡିଶା ସରକାର ଅନେକ ପଦକ୍ଷେପ ଏବଂ ନୀତି ପ୍ରଣୟନ କରିଛନ୍ତି। ଏଥିମଧ୍ୟରେ ବିଦ୍ୟାଳୟଗୁଡ଼ିକ ପାଇଁ ସବସିଡି ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ହୋଇଛି ଯାହା ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଅଭ୍ୟାସ ଗ୍ରହଣ କରେ, ଶତନ୍ତ୍ର ଶିକ୍ଷାଗତ ସାମଗ୍ରୀ ପାଇଁ ଅନୁଦାନ ଏବଂ ଉପଲବ୍ଧ ଭିତ୍ତିଭୂମି ନିର୍ମାଣକୁ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରେ | ସମସ୍ତ ଶିକ୍ଷାର୍ଥୀମାନଙ୍କୁ ଶିକ୍ଷାଦାନ ପାଇଁ ପ୍ରସ୍ତୁତ ଶ୍ରେଣୀଗୃହରେ ନୂତନ ଶିକ୍ଷକମାନେ ପ୍ରବେଶ କରିବା ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ପାଇଁ ସରକାର ଶିକ୍ଷକମାନଙ୍କ ପାଇଁ ପାଠ୍ୟକ୍ରମର ଏକ ଅଂଶ ଭାବରେ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ତାଲିମକୁ ମଧ୍ୟ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ଦେଇଛନ୍ତି। ଅଧିକନ୍ତୁ, ଶିକ୍ଷା କ୍ଷେତ୍ରରେ ଭିନ୍ନକ୍ଷମଙ୍କ ଅଧିକାରକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରୁଥିବା ନୀତିଗୁଡିକ ହୋଇଛି, ଏକ ଆଇନଗତ ପ୍ରଦାନ କରେ ଯାହା ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତିକୁ ସମର୍ଥନ କରେ |
ଶିକ୍ଷକ ଏବଂ କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ପାଇଁ ତାଲିମ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ :-
ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷାକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରିବା ପାଇଁ ଏକ ପ୍ରମୁଖ ରଣନୀତି ହେଉଛି ଶିକ୍ଷକ ଏବଂ କର୍ମଚାରୀଙ୍କ ପାଇଁ ବ୍ୟାପକ ପ୍ରଶିକ୍ଷଣ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ | ଏହି ପ୍ରୋଗ୍ରାମଗୁଡିକ ବିଭିନ୍ନ ଦିଗକୁ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରେ ଯେପରିକି ବିଭିନ୍ନ ଅକ୍ଷମତାକୁ ବୁଝିବା, ଶିକ୍ଷାଦାନ ପ୍ରଣାଳୀକୁ ଅନୁକୂଳ କରିବା ଏବଂ ଏକ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶ୍ରେଣୀଗୃହ ପରିବେଶ ସୃଷ୍ଟି କରିବା | କର୍ମଶାଳା, ସେମିନାର, ଏବଂ ଅନଲାଇନ୍ ପାଠ୍ୟକ୍ରମ ହେଉଛି କେତେକ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ଯାହା ମାଧ୍ୟମରେ ଏହି ତାଲିମ ଅଧିବେଶନଗୁଡ଼ିକ ବିତରଣ କରାଯାଇଥାଏ | ଶିକ୍ଷକମାନଙ୍କର ବୃତ୍ତିଗତ ବିକାଶରେ ବିନିଯୋଗ କରି ଓଡିଶାର ବିଦ୍ୟାଳୟଗୁଡ଼ିକ ଏକ କର୍ମଜୀବୀ ନିର୍ମାଣ କରୁଛନ୍ତି ଯାହାକି ଦକ୍ଷ, ସହାନୁଭୂତିଶୀଳ ଏବଂ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷାର ଆହ୍ ନକୁ ପୂରଣ କରିବାକୁ ପ୍ରସ୍ତୁତ |
ସମ୍ପ୍ରଦାୟର ଯୋଗଦାନ ଏବଂ ସଚେତନତା ଅଭିଯାନ :-
ଏକ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷାଗତ ପରିବେଶ ପ୍ରତିପୋଷଣ ପାଇଁ ସମ୍ପ୍ରଦାୟର ଯୋଗଦାନ ଏବଂ ସଚେତନତା ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ | ଅଭିଭାବକ, ସ୍ଥାନୀୟ ନେତା ତଥା ସାଧାରଣ ଜନତାଙ୍କୁ ଶିକ୍ଷା କ୍ଷେତ୍ରରେ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତିର ଗୁରୁତ୍ୱ ଉପରେ ଶିକ୍ଷା ଦେବା ପାଇଁ ବିଭିନ୍ନ ଅଭିଯାନ କରାଯାଇଛି। ଏଥିରେ ସମ୍ପ୍ରଦାୟ କର୍ମଶାଳା, ସୂଚନାପୂର୍ଣ୍ଣ ଅଧିବେଶନ, ଏବଂ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଇଭେଣ୍ଟ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ଯେଉଁଠାରେ ଅକ୍ଷମ ଏବଂ ଅକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନେ ଏକତ୍ର ପ୍ରଦର୍ଶନ କରନ୍ତି ଏବଂ ଶିଖନ୍ତି | ଏହିପରି କାର୍ଯ୍ୟକଳାପ କେବଳ ସମ୍ପ୍ରଦାୟର ସମର୍ଥନକୁ ବସାଇଥେଏ ବରଂ ସାମାଜିକ ପ୍ରତିବନ୍ଧକ ଏବଂ ଅକ୍ଷମତା ବିଷୟରେ ଭୁଲ ଧାରଣା ଭାଙ୍ଗିବାରେ ମଧ୍ୟ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥାଏ | ଏହି ମିଳିତ ପ୍ରୟାସ ମାଧ୍ୟମରେ, ଓଡିଶାରେ ଏକ ଅଧିକ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ତଥା ଗ୍ରହଣୀୟ ସମାଜ ପାଇଁ ରାସ୍ତା ଖୋଲିବାରେ ଲାଗିଛି |
ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷା ପାଇଁ ପ୍ରତିବନ୍ଧକକୁ ଦୂର କରିବା :-
ଓଡିଶାରେ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷା ଏକ ଦୀର୍ଘ ରାସ୍ତା ଅତିକ୍ରମ କରିସାରିଛି, କିନ୍ତୁ ତଥାପି ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପ୍ରତିବନ୍ଧକ ରହିଛି ଯାହା ଅକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନେ ପ୍ରକୃତ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ପରିବେଶରେ ଶିଖିପାରିବେ ଏବଂ ଆଗକୁ ବୁଝିପାରିବେ ବୋଲି ନିଶ୍ଚିତ କରିବାକୁ ସମାଧାନ ଆବଶ୍ୟକ | ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷାର ସଫଳତା ପାଇଁ ଏହି ପ୍ରତିବନ୍ଧକଗୁଡ଼ିକୁ ବୁଝିବାଏବଂ ଅତିକ୍ରମ କରିବା ଜରୁରୀ ଅଟେ |
ଭିତ୍ତିଭୂମି ଆହ୍ୱାନର ସମାଧାନ :-
ଓଡିଶାର ଅନେକ ବିଦ୍ୟାଳୟ ତଥାପି ବିଭିନ୍ନ ଭିତ୍ତିଭୂମି ଆହ୍ୱାନର ସମ୍ମୁଖୀନ ହେଉଛନ୍ତି ଯାହା ଭିନ୍ନକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କର ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଅଂଶଗ୍ରହଣରେ ବାଧା ସୃଷ୍ଟି କରୁଛି | ଅପହଞ୍ଚ ଅଟ୍ଟାଳିକା ଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ପର୍ଯ୍ୟାପ୍ତ ପରିମଳ ସୁବିଧା ଅଭାବ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ, ଏହି ସମସ୍ୟାଗୁଡିକ ଛାତ୍ରଙ୍କ ବିଦ୍ୟାଳୟ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପରେ ଯୋଗଦେବା ଏବଂ ଜଡିତ ହେବା କ୍ଷମତାକୁ ଯଥେଷ୍ଟ ପ୍ରଭାବିତ କରିଥାଏ | ସମାଧାନଗୁଡିକ ରେମ୍ପ, ଲିଫ୍ଟ, ଏବଂ ଉପଯୁକ୍ତ ଶଚାଳୟ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ କରିବା ପାଇଁ ବିଦ୍ୟମାନ ସଂରଚନାକୁ ପୁନନିର୍ମାଣ କରିବା ସହିତ ସେମାନଙ୍କ ମୂଳରେ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତତା ସହିତ ନୂତନ ଅଟ୍ଟାଳିକା ଡିଜାଇନ୍ କରେ | ଏକ ଶାରୀରିକ ସୁବିଧାଜନକ ପରିବେଶ ସୃଷ୍ଟି କରିବା ହେଉଛି ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷା ଦିଗରେ ପ୍ରଥମ ପଦକ୍ଷେପ |
ସହାୟକ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା ଯୋଗାଇବା :-
ଅକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନେ ସେମାନଙ୍କ ସାଥୀମାନଙ୍କ ସହିତ ଶିକ୍ଷାଗତ କାର୍ଯ୍ୟରେ ଅଂଶଗ୍ରହଣ କରିପାରିବେ ବୋଲି ନିଶ୍ଚିତ କରିବାରେ ସହାୟକ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା ଏକ ପ୍ରମୁଖ ଭୂମିକା ଗ୍ରହଣ କରିଥାଏ | ଏଥିରେ ଦୃଷ୍ଟିହୀନ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କ ପାଇଁ ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ସଫ୍ଟୱେର୍ ଏବଂ ବ୍ରେଲି ପାଠ୍ୟ ପୁସ୍ତକ ଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ଶ୍ରବଣ ଦୁର୍ବଳତା ଥିବା ବ୍ୟକ୍ତିଙ୍କ ପାଇଁ ଶ୍ରବଣ ଉପକରଣ ଏବଂ ଶାରୀରିକ ଅକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କ ପାଇଁ ବସିବା ବ୍ୟବସ୍ଥା ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ | ଶ୍ରେଣୀଗୃହରେ ଏହି ଟେକ୍ନୋଲୋଜିର ପରିଚୟ କେବଳ ଅକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଶିକ୍ଷଣ ଫଳାଫଳକୁ ବାସଏ ନାହିଁ ବରଂ ସମସ୍ତ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ବିବିଧତାର ଏକ ବୁଝାମଣା ଏବଂ ପ୍ରଶଂସାକୁ ମଧ୍ୟ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରେ |
ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ପାଠ୍ୟକ୍ରମ ବିକାଶ :-
ଏକ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ପାଠ୍ୟକ୍ରମର ବିକାଶ କେବଳ ଉପଲବ୍ଧତାଠାରୁ ଅଧିକ; ଏହା ନିଶ୍ଚିତ କରେ ଯେ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥିବା ଶିକ୍ଷା ପ୍ରତ୍ୟେକ ଛାତ୍ରଙ୍କ ପାଇଁ ଅର୍ଥପୂର୍ଣ୍ଣ ଏବଂ ପ୍ରାସଙ୍ଗିକ ଅଟେ | ଏହାର ଅର୍ଥ ହେଉଛି ଶିକ୍ଷାଦାନ ପ୍ରଣାଳୀ ଏବଂ ସାମଗ୍ରୀକୁ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ କରିବା ଯାହା ଭିନ୍ନକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କ ଅଭିଜ୍ଞତା ଏବଂ ବାସ୍ତବତାକୁ ପ୍ରତିଫଳିତ କରିଥାଏ, ଯାହାଦ୍ୱାରା ଏକ ଅଧିକ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶ୍ରେଣୀଗୃହ ସଂସ୍କୃତିକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରାଯାଏ | ଏଥିରେ ଶିକ୍ଷକମାନଙ୍କୁ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷାଦାନ କୌଶଳ ଗ୍ରହଣ କରିବାକୁ ମଧ୍ୟ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରାଯାଇଛି ଯାହାକି ସେମାନଙ୍କ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କର ବିଭିନ୍ନ ଆବଶ୍ୟକତାକୁ ପୂରଣ କରିଥାଏ, ନିଶ୍ଚିତ କରେ ଯେ ପ୍ରତ୍ୟେକ ପିଲା ସେମାନଙ୍କର ଶିକ୍ଷଣ ଯାତ୍ରାରେ ମୂଲ୍ୟବାନ ଏବଂ ସମର୍ଥିତ ଅନୁଭବ କରନ୍ତି |
ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷାକୁ ସମର୍ଥନ କରିବାରେ ପିତାମାତା ଏବଂ ଅଭିଭାବକଙ୍କ ଭୂମିକା :-
ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷାର ସଫଳତାରେ ପିତାମାତା ଏବଂ ଅଭିଭାବକମାନେ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଭୂମିକା ଗ୍ରହଣ କରନ୍ତି | ସେମାନଙ୍କର ଯୋଗଦାନ ସେମାନଙ୍କ ପିଲାମାନଙ୍କର ଶିକ୍ଷାଗତ ଅଭିଜ୍ଞତା ଏବଂ ଫଳାଫଳକୁ ଯଥେଷ୍ଟ ପ୍ରଭାବିତ କରିଥାଏ |
ସେମାନଙ୍କ ପିଲାମାନଙ୍କର ଅଧିକାର ପାଇଁ ଓକିଲାତି :-
ଅକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କର ଅଭିଭାବକ ଏବଂ ଅଭିଭାବକମାନେ ସେମାନଙ୍କର ପିଲାମାନଙ୍କର ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷା ପାଇଁ ଅଂଶଗ୍ରହଣ ଏବଂ ଅଂଶଗ୍ରହଣ କରିବାର ଅଧିକାର ପାଇଁ ବକ୍ତବ୍ୟର ଓକିଲ ହେବା ଆବଶ୍ୟକ | ସେମାନଙ୍କ ପିଲାମାନଙ୍କର ଆବଶ୍ୟକତା ପୂରଣ ହେବା ଏବଂ ଆବଶ୍ୟକ ସମୟରେ ସ୍ଥାନୀୟ ତଥା ରାଜ୍ୟ ଶିକ୍ଷା କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷଙ୍କ ସହାୟତା ଲୋଡ଼ିବା ପାଇଁ ଏହା ବିଦ୍ୟାଳୟଗୁଡ଼ିକ ସହିତ କାର୍ଯ୍ୟ କରିପାରେ | ସେମାନଙ୍କର ଓକିଲାତି ସୁନିଶ୍ଚିତ କରେ ଯେ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତିର ଗୁରୁତ୍ୱକୁ ସ୍ୱୀକୃତି ଦିଆଯାଏ ଏବଂ ପ୍ରାଥମିକତା ଦିଆଯାଏ |
ବିଦ୍ୟାଳୟ ଏବଂ ଶିକ୍ଷାବିତଙ୍କସହ ସହଯୋଗ :-
ବିଦ୍ୟାଳୟ ଏବଂ ଶିକ୍ଷାବିତ୍ମାନଙ୍କ ସହିତ ଏକ ସକରାତ୍ମକ ଏବଂ ସହଯୋଗୀ ସମ୍ପର୍କ ଗଠନ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷାର ସଫଳତା ପାଇଁ ଜରୁରୀ | ସେମାନଙ୍କ ପିଲାଙ୍କ ଆବଶ୍ୟକତା, ଶକ୍ତି ଏବଂ ଆହ୍ନ ବିଷୟରେ ଅନ୍ତର୍ନିହିତ ବାଣ୍ଟି, ପିତାମାତା ଏବଂ ଅଭିଭାବକମାନେ ଶିକ୍ଷକମାନଙ୍କୁ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଛାତ୍ରଙ୍କୁ ଉନ୍ନତ ସମର୍ଥନ କରିବା ପାଇଁ ସେମାନଙ୍କ ଆଭିମୁଖ୍ୟକୁ ସଜାଡ଼ିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିପାରିବେ | ନିୟମିତ ଯୋଗାଯୋଗ ଏବଂ ସହଯୋଗ ଅକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଅଧିକ ପ୍ରତିକ୍ରିୟାଶୀଳ ଏବଂ ଅନୁକୂଳ ଶିକ୍ଷଣ ପରିବେଶକୁ ନେଇପାରେ |
ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଗୃହ ପରିବେଶ ସୃଷ୍ଟି କରିବା :-
ଶେଷରେ, ଘରେ ଏକ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ପରିବେଶ ସୃଷ୍ଟି କରିବା ବିଦ୍ୟାଳୟରେ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତିକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରିବା ପରି ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ | ଏଥିରେ ଉତ୍ସ ଏବଂ ସହାୟତା ଯୋଗାଇବା ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ଯାହାକି ପିଲାମାନଙ୍କୁ ଶ୍ରେଣୀଗୃହ ବାହାରେ ଶିଖିବା ଏବଂ ବୁଝିବାର ସକ୍ଷମ କରିଥାଏ | ଏହାର ଅର୍ଥ ହେଉଛି ସମସ୍ତ ପରିବାର ସଦସ୍ୟଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଗ୍ରହଣ ଏବଂ ବୁଝାମଣାର ବାତାବରଣ ସୃଷ୍ଟି କରିବା, ଆତ୍ମ ସମ୍ମାନ ଏବଂ ସ୍ଥିରତା ବସାଇବାର ସାହାଯ୍ୟ କରେ ଯାହା ଭିନ୍ନକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନେ ଉଭୟ ଏକାଡେମିକ୍ ଏବଂ ସାମାଜିକ ସ୍ତରରେ ଆଗକୁ ବସିବା ଆବଶ୍ୟକ କରନ୍ତି |
ଏହି ପ୍ରତିବନ୍ଧକଗୁଡିକର ସମାଧାନ କରି ଏବଂ ସେମାନଙ୍କର ପିଲାମାନଙ୍କୁ ସକ୍ରିୟ ଭାବରେ ସମର୍ଥନ କରି, ସମ୍ପୃକ୍ତ ସମସ୍ତେ ଓଡିଶାରେ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷାର ସଫଳତା ପାଇଁ ସହଯୋଗ କରିପାରିବେ, ନିଶ୍ଚିତ କରନ୍ତୁ ଯେ ସମସ୍ତ ଛାତ୍ର, ସେମାନଙ୍କର ଦକ୍ଷତା ନିର୍ବିଶେଷରେ, ସେମାନଙ୍କର ପୂର୍ଣ୍ଣ ସାମର୍ଥ୍ୟ ହାସଲ କରିବାର ସୁଯୋଗ ପାଇବେ |
ଉପସଂହାର:-
ଓଡିଶାରେ ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷା କେବଳ ଏକ ଲକ୍ଷ୍ୟ ନୁହେଁ; ଏହା ଏକ ସମାଜ ସୃଷ୍ଟି କରିବା ଦିଗରେ ଏକ ଯାତ୍ରା ଯେଉଁଠାରେ ପ୍ରତ୍ୟେକ ପିଲା, ସେମାନଙ୍କର ଦକ୍ଷତା ନିର୍ବିଶେଷରେ, ଉଜ୍ଜ୍ୱଳ ହେବାର ସୁଯୋଗ ଦିଆଯାଏ | ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ବିଦ୍ୟାଳୟରେ ପରିବେଶ ସୃଷ୍ଟି କରି ଯାହା ବିବିଧତାକୁ ପାଳନ କରେ, ଆମେ କେବଳ ଭିନ୍ନକ୍ଷମ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କୁ ସାହାଯ୍ୟ କରୁନାହୁଁ ବରଂ ଭବିଷ୍ୟତ କରୁଣା, ବୁଝାମଣା ଏବଂ ପାର୍ଥକ୍ୟର ସନ୍ଦର୍ଯ୍ୟ ବିଷୟରେ ମଧ୍ୟ ଶିକ୍ଷା ଦେଉଛୁ | ଆସନ୍ତୁ ଜାଣିବା ସମ୍ଭାବ୍ୟତାକୁ ଗ୍ରହଣ କରିବା ଯାହା ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ଶିକ୍ଷା ପ୍ରଦାନ କରେ, ଭବିଷ୍ୟତ ଆଡକୁ ଅଗ୍ରଗତି କରେ ଯେଉଁଠାରେ ସମସ୍ତଙ୍କର ସାମର୍ଥ୍ୟ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ରୂପେ ହୃଦୟଙ୍ଗମ ହୋଇପାରିବ |
ଦରକାରୀ ଡକ୍ୟୁମେଣ୍ଟ୍ ଗୁଡ଼ିକ:
- ଲ୍ୟାଣ୍ଡ ରେକର୍ଡ (RoR)
- ଫଟୋ ID କାର୍ଡ (ଆଧାର କାର୍ଡ, ଡ୍ରାଇଭିଂ ଲାଇସେନ୍ସ, ପାସପୋର୍ଟ, ନିର୍ବାଚନ ଆୟୋଗ ID କାର୍ଡ,
ଫଟୋ ସହିତ ରେସନ କାର୍ଡ, ଇନକମ ଟ୍ୟାକ୍ସ ପ୍ୟାନ କାର୍ଡ, ଫଟୋ ଥିବା ପେନସନଭୋଗୀ କାର୍ଡ,
ଫଟୋ ଥିବା ଫ୍ରିଡମ୍ ଫାଇଟର୍ କାର୍ଡ,
ଫଟୋ ଥିବା କିସାନ୍ ପାସବୁକ୍)
- ଜନ୍ମ ତାରିଖର ପ୍ରମାଣ (ଦଶମ ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍, ପାନ୍ କାର୍ଡ, ଆଧାର କାର୍ଡ, ଭୋଟର ID, ଡ୍ରାଇଭିଂ ଲାଇସେନ୍ସ)
- ବିସ୍ତୃତ ପ୍ରକଳ୍ପ ରିପୋର୍ଟ
- ସାଇଟ୍ 1 ଫଟୋ |
- ସାଇଟ୍ 2 ଫଟୋ |
- ସାଇଟ୍ 3 ଫଟୋ |
- ସାଇଟ୍ 4 ଫଟୋ |
- ସାଇଟ୍ 5 ଫଟୋ |
–
ବିଭାଗ
- ଆଶାକର୍ମୀ ଜିଲ୍ଲାର ମନୋନୀତ ଗ୍ରାମଗୁଡିକରେ ଫାର୍ମ ମେକାନାଇଜେସନ୍ (ଫାର୍ମ ଯନ୍ତ୍ରପାତି ଏବଂ ଉପକରଣ) ପାଇଁ ସବସିଡି
- କଷ୍ଟମ ନିଯୁକ୍ତି ପାଇଁ ଯନ୍ତ୍ରପାତି ବ୍ୟାଙ୍କ ପ୍ରତିଷ୍ଠା
- କଷ୍ଟମ୍ ନିଯୁକ୍ତି ପାଇଁ ଆଖୁ ଅମଳକାରୀ
- କୃଷକ ପଞ୍ଜୀକରଣ ଏବଂ ଅଦ୍ୟତନ
- କୃଷକ ପ୍ରୋଫାଇଲ୍ ଅଦ୍ୟତନ
- ଜାତୀୟ ଖାଦ୍ୟ ସୁରକ୍ଷା ମିଶନ୍ (NFSM) - ତେଲ ଖଜୁରୀ ଚାଷ ଏବଂ ବିସ୍ତାର ପାଇଁ ସହାୟତା
- ମୁଖ୍ୟମନ୍ତ୍ରୀ କୃଷି ଉଦ୍ୟୋଗ ଯୋଜନା (MCUI)
- ସବସିଡିଜଡ୍ ରା ରେ ଆଳୁ, ପନିପରିବା, ଏବଂ ମସଲା ମିନିକେଟ୍ ଯୋଗାଣ
- ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଫଳ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଯୋଜନା
- 10 ଲକ୍ଷ ତଳେ ବୀମାଭୁକ୍ତ ପରିସରରେ ଅଗ୍ନି ଘଟଣା ପାଇଁ ଅଗ୍ନି ପ୍ରମାଣପତ୍ରର କପି ଯୋଗାଣ
- ଅଗ୍ନି ରିପୋର୍ଟର କପି ଯୋଗାଣ
- ଅସ୍ଥାୟୀ ସଂରଚନା ପାଇଁ ଅଗ୍ନି ନିରାପତ୍ତା ସୁପାରିଶ
- ପ୍ରସ୍ତାବିତ ବିଲଡିଂ (ଗୁଡିକ) ପାଇଁ ଅଗ୍ନି ନିରାପତ୍ତା ସୁପାରିଶ
- ବିଲ୍ଡିଂ (ଗୁଡିକ) କିମ୍ବା ପରିସର ପାଇଁ ଅଗ୍ନି ନିରାପତ୍ତା ପ୍ରମାଣପତ୍ର
- ବୀମା ବିନା ଅଗ୍ନି ଘଟଣା ପାଇଁ ଅଗ୍ନି ପ୍ରମାଣପତ୍ରର କପି ଯୋଗାଣ
- ଅନଲାଇନ୍ ପ୍ରୋଭିଜନାଲ ପାସ୍ ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ (BPUT)
- ଅନଲାଇନ୍ ଫାଇନାଲ୍ ଗ୍ରେଡ୍ ସିଟ୍ (ଗୁଡିକ) (BPUT)
- ଅନଲାଇନ୍ ସେମିଷ୍ଟାର ଗ୍ରେଡ୍ ସିଟ୍ (ଗୁଡିକ) (BPUT)
- ଅନ୍ତିମ ପରୀକ୍ଷା ଗ୍ରେଡ୍ ସିଟ୍ (CET & IGIT Saranga)
- ଅସ୍ଥାୟୀ ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ (CET & IGIT Saranga)
- ଇ-ମେଲ୍ (BPUT) ଦ୍ୱାରା ବ୍ୟବହୃତ ଉତ୍ତର ବୁକଲେଟ୍ (ଗୁଡିକ) ର ଫଟୋଗ୍ରାଫି |
- ଏଜୁକେସନାଲ୍ ସୋସାଇଟି ଏମ୍ପ୍ଲୟର୍ସ (VSSUT) ଅଧୀନରେ ପ୍ରମାଣପତ୍ରର ପ୍ରାମାଣିକିକରଣ
- ଟ୍ରାନ୍ସକ୍ରିପ୍ଟ (CET & IGIT ସରଙ୍ଗା)
- ଟ୍ରାନ୍ସକ୍ରିପ୍ଟ (VSSUT)
- ଟ୍ରାନ୍ସକ୍ରିପ୍ଟ (ଗୁଡିକ) (BPUT)
- ନକଲ / ନାମ ସଂଶୋଧନ ଗ୍ରେଡ୍ ସିଟ୍ (ଗୁଡିକ) (BPUT)
- ନକଲ / ନାମ ସଂଶୋଧନ ଡିଗ୍ରୀ ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ (BPUT)
- ନକଲ ଡିଗ୍ରୀ ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ (VSSUT)
- ବିଶ୍ୱ ଶିକ୍ଷା ସେବା (ଏକାଡେମିକ୍ ରେକର୍ଡ ଅନୁରୋଧ ଫର୍ମ) (BPUT)
- ବ୍ୟବହୃତ ଉତ୍ତର ବୁକଲେଟର ଫଟୋଗ୍ରାଫି (ଇ-ମେଲ ଦ୍ୱାରା) (VSSUT)
- ମୁଦ୍ରିତ ଅସ୍ଥାୟୀ ପାସ୍ ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ର ନକଲ (CET କିମ୍ବା IGIT Sarang)
- ସେମିଷ୍ଟାର ଗ୍ରେଡ୍ ସିଟ୍ (CET & IGIT Saranga)
- ସେମିଷ୍ଟାର ଗ୍ରେଡ୍ ସିଟ୍ (VSSUT)
- ସ୍ଥାନାନ୍ତରଣ ପ୍ରମାଣପତ୍ର (BPUT)
- ସ୍ଥାନାନ୍ତରଣ ପ୍ରମାଣପତ୍ର (VSSUT)
- BSE ଡିଜିଟାଲ୍ ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ଡାଉନଲୋଡ୍ |
- CHSE ଦ୍ୱାରା କଲେଜଗୁଡିକ ସହିତ ନବୀକରଣ
- CHSE ଦ୍ୱାରା ମାର୍କ ସିଟ୍ ଯାଞ୍ଚର ଇସୁ
- ଉଚ୍ଚ ବିଦ୍ୟାଳୟ ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ର ନକଲ କପି ପ୍ରଦାନ
- ଓଡ଼ିଶାର ମାଧ୍ୟମିକ ଶିକ୍ଷା ବୋର୍ଡ ଦ୍ୱାରା ମୂଳ ଉଚ୍ଚ ବିଦ୍ୟାଳୟ ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ –କମ୍-ମାର୍କ ସିଟ୍ ପ୍ରଦାନ
- ପାସ୍ / ସମାନତା ପ୍ରମାଣପତ୍ର ପ୍ରଦାନ
- ବୋର୍ଡ ଅଫ୍ ସେକେଣ୍ଡାରୀ ଏଜୁକେସନ୍, ଓଡିଶା ଦ୍ୱାରା ହାଇସ୍କୁଲ ମାର୍କ ସିଟ୍ ର ନକଲ କପି ପ୍ରଦାନ
- ମାନୁଆଲ୍ ମୂଲ୍ୟ(CHSE) ଉପରେ ମାର୍କ ଯୋଡିବା
- ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ଯାଞ୍ଚ (CHSE) ପ୍ରଦାନ
- ସ୍କ୍ରିନ୍ ମୂଲ୍ୟ (CHSE) ରେ ମାର୍କର ଯୋଡିବା
- ସ୍ଥାନାନ୍ତରଣ ପ୍ରମାଣ-ପତ୍ରର ଇସୁ
- ସ୍ଥାନାନ୍ତରଣ ପ୍ରମାଣପତ୍ରର ଇସୁ
- ଉଜ୍ଜ୍ୱଳ ଜଳ ଜଳଚର ପାଇଁ ନୂତନ ପୋଖରୀ ନିର୍ମାଣ
- ଉଜ୍ଜ୍ୱଳ ଜଳ ମାଛ ଫାର୍ମ ଏବଂ ହ୍ୟାଚେରୀର ପଞ୍ଜୀକରଣର ନବୀକରଣ
- ଗ୍ରୋଆଉଟ୍ ଟ୍ୟାଙ୍କର ନିର୍ମାଣ
- ଛୋଟ ସ୍କେଲ କୁକୁଡ଼ା ହ୍ୟାଚେରୀ
- ନୂତନ ଉଜ୍ଜ୍ୱଳ ଜଳ ମାଛ ଫାର୍ମଗୁଡିକର ପଞ୍ଜୀକରଣ
- ପଶୁ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ପ୍ରମାଣପତ୍ର
- ପଶୁପାଳନ ପାଇଁ ବୀମା କଭରେଜ ପାଇଁ ଆବେଦନ
- ପଶୁମାନଙ୍କର ବୀମା ଦାବି ପାଇଁ ପୋଷ୍ଟମର୍ଟମ ରିପୋର୍ଟ ଏବଂ ବୀମା ଦଲିଲ ପ୍ରଦାନ
- ପାରମ୍ପାରିକ କାରିଗରର ମୋଟରାଇଜେସନ୍
- ପାରମ୍ପାରିକ ମତ୍ସ୍ୟଜୀବୀମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଡଙ୍ଗା (ପ୍ରତିସ୍ଥାପନ) ଏବଂ ଜାଲ ଯୋଗାଇବା
- ବାୟୋଫ୍ଲକ୍ ଟେକ୍ନୋଲୋଜି ମାଧ୍ୟମରେ ଜଳଚର ପ୍ରୋତ୍ସାହନ
- ବ୍ରଏଲର କୁକୁଡ଼ା ଚାଷ
- ମତ୍ସ୍ୟ ପରିବହନ ଯାନ
- ମତ୍ସ୍ୟ ଯନ୍ତ୍ରପାତିର ଲୋକପ୍ରିୟତା
- ମତ୍ସ୍ୟଚାଷ ଲାଇସେନ୍ସର ନବୀକରଣ
- ମତ୍ସ୍ୟଜୀବୀ ଡଙ୍ଗାର ପଞ୍ଜୀକରଣ (ସାମୁଦ୍ରିକ)
- ମିନି କୁକୁଡ଼ା ଫିଡ୍ ମିଲ୍
- ରିଅର ପୋଖରୀ ନିର୍ମାଣ
- ସେମି-ବାଣିଜ୍ୟିକ ଘୁଷୁରୀ ଚାଷ
- ସେମି-ବାଣିଜ୍ୟିକ ବତକ ଚାଷ
- ସ୍ତରୀୟ କୁକୁଡ଼ା ଚାଷ
- OLR ଆକ୍ଟର କୃଷି ଜମି U / s 8 (A) ର ରୂପାନ୍ତର ପାଇଁ ଆବେଦନ କରନ୍
- OLR ଆକ୍ଟର ମ୍ୟୁଚୁଆଲ୍ ଚୁକ୍ତିନାମା U / s ସେକ୍ 19 (1) C ଉପରେ ଜମି ବିଭାଜନ ପାଇଁ ଆବେଦନ କରନ୍
- ROR ର କପି ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ କରନ୍ତୁ
- SEBC ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ପ୍ରଦାନ
- UAI ସୃଷ୍ଟି କରନ୍ତୁ
- ଅଭିଭାବକ ପ୍ରମାଣପତ୍ର ପ୍ରଦାନ
- ଆଇନଗତ ଉତ୍ତରାଧିକାରୀ ପ୍ରମାଣପତ୍ର ପ୍ରଦାନ
- ଆବାସ ପ୍ରମାଣପତ୍ର ପ୍ରଦାନ
- ଆୟ ଏବଂ ସମ୍ପତ୍ତି ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ପ୍ରଦାନ
- ଆୟ ପ୍ରମାଣପତ୍ର ପ୍ରଦାନ
- ଏନକ୍ୟୁମ୍ବ୍ରାନ୍ସ ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ପ୍ରଦାନ
- ଓବିସି ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ପ୍ରଦାନ
- ଜନଜାତି ପ୍ରମାଣପତ୍ର ପ୍ରଦାନ
- ଜାତି ପ୍ରମାଣପତ୍ର ପ୍ରଦାନ
- ଡକ୍ୟୁମେଣ୍ଟଗୁଡିକର ପଞ୍ଜୀକରଣ (ଦାଖଲ)
- ଡିମାର୍କେସନ୍ ପାଇଁ ଆବେଦନ କରନ୍ତୁ (କେବଳ ଇଣ୍ଡଷ୍ଟ୍ରିଜ୍ / କର୍ପୋରେଟ୍ ସେକ୍ଟରଗୁଡିକ ପାଇଁ)
- ପଞ୍ଜୀକୃତ ସହଭାଗୀତା ସଂସ୍ଥାର ସଂଶୋଧନ
- ପଞ୍ଜୀକୃତ ସୋସାଇଟି (ଜିଲ୍ଲା ସ୍ତର) ର ବାଇୱାଲର ସଂଶୋଧନ
- ପଞ୍ଜୀକୃତ ସୋସାଇଟିର ବାଇ-ଆଇନର ସଂଶୋଧନ (ରାଜ୍ୟ ସ୍ତର)
- ପରିବର୍ତ୍ତନ ପାଇଁ ଆବେଦନ କରନ୍ତୁ
- ପୂର୍ବରୁ ପଞ୍ଜୀକୃତ ହୋଇଥିବା କାର୍ଯ୍ୟର ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ କପି
- ବିବାହ ପଞ୍ଜୀକରଣ ପାଇଁ ଆବେଦନ କରନ୍ତୁ
- ସମାଜର ପଞ୍ଜୀକରଣ (ଯେଉଁଠାରେ ଗୋଟିଏ ଜିଲ୍ଲା ଜଡିତ)
- ସମାଜର ବିଲୋପ
- ସଲଭେନ୍ସି ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ପ୍ରଦାନ
- ସହଭାଗୀତା ସଂସ୍ଥାର ପଞ୍ଜୀକରଣ
- ସହଭାଗୀତା ସଂସ୍ଥାର ବିଲୋପ
- ସୋସାଇଟିର ପଞ୍ଜୀକରଣ (ଯେଉଁଠାରେ ଏକରୁ ଅଧିକ ଜିଲ୍ଲା ଜଡିତ - ରାଜ୍ୟ ସ୍ତରୀୟ ସମାଜ)
- BOE ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ର ଅନ୍ତରଙ୍ଗ - ଏଣ୍ଡୋର୍ସମେଣ୍ଟ ଏବଂ ରିଭାଇଲିଡେସନ୍
- ଅଧୀନରେ ଗ୍ରହୀତା ରାଜ୍ୟରେ ପ୍ରବାସୀ ଶ୍ରମିକଙ୍କ ନିଯୁକ୍ତି ପାଇଁ ଲାଇସେନ୍ସ ଅନୁଦାନ
- ଅନ୍ତିମ ସଂସ୍କାରର ଅନୁଦାନ
- ଆତ୍ମନିର୍ଭରଶୀଳ ଝିଅ ସନ୍ତାନର ବିବାହ ପାଇଁ ବିବାହ ସହାୟତା ଅନୁଦାନ
- ଇଣ୍ଟର ଷ୍ଟେଟ ମାଇଗ୍ରେଣ୍ଟ ୱାର୍କମ୍ୟାନ୍ ଆକ୍ଟ 1979 ଅନୁଯାୟୀ ଘରୋଇ ରାଜ୍ୟରେ କଣ୍ଟ୍ରାକ୍ଟରଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ନିଯୁକ୍ତି ପାଇଁ ଲାଇସେନ୍ସ ଅନୁଦାନ
- ଇଣ୍ଟର ଷ୍ଟେଟ୍ ମାଇଗ୍ରେଣ୍ଟ୍ ୱାର୍କମ୍ୟାନ୍ ଆକ୍ଟ 1979 ଅନୁଯାୟୀ RC ର ସଂଶୋଧନ
- ଇଣ୍ଟିଗ୍ରେଟେଡ୍ ଇନଭେଣ୍ଟୋରୀ ମ୍ୟାନେଜମେଣ୍ଟ ସିଷ୍ଟମ୍ ପାଇଁ ବୀମାଭୁକ୍ତ ବ୍ୟକ୍ତି ପଞ୍ଜିକରଣ
- ଓଡ଼ିଶା ଦୋକାନ ଏବଂ ବାଣିଜ୍ୟିକ ପ୍ରତିଷ୍ଠା ଅଧିନିୟମ, 1956 ଏବଂ ଓଡ଼ିଶା ନିୟମ 1958 ଅଧୀନରେ RC ର ସଂଶୋଧନ
- କାରଖାନା ଅଧିନିୟମ 1948 ଅନୁଯାୟୀ ଲାଇସେନ୍ସ ସଂଶୋଧନ
- ଚୁକ୍ତି-ନାମା ଶ୍ରମ ଅଧିନିୟମ ଅନୁଯାୟୀ ପ୍ରତିଷ୍ଠାନର ପଞ୍ଜୀକରଣ
- ଚୁକ୍ତିନାମା ଶ୍ରମ ଅଧିନିୟମ ଅନୁଯାୟୀ ଲାଇସେନ୍ସ ସଂଶୋଧନ
- ଚୁକ୍ତିନାମା ଶ୍ରମ ଅଧିନିୟମ ଅନୁଯାୟୀ ଲାଇସେନ୍ସ ସଂଶୋଧନ
- ଚୁକ୍ତିଭିତ୍ତିକ ଶ୍ରମ ଅଧିନିୟମ ଅନୁଯାୟୀ କଣ୍ଟ୍ରାକ୍ଟରମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଲାଇସେନ୍ସ ଅନୁଦାନ
- ଛୁଟିଦିନ (M-16) -Labour (ଓଡିଶା ଇଣ୍ଡଷ୍ଟ୍ରିଆଲ୍ ଏଷ୍ଟାବ୍ଲିସମେଣ୍ଟସ୍ (ନ୍ୟାସନାଲ୍ ଆଣ୍ଡ ଫେଷ୍ଟିଭାଲ୍) ଛୁଟିଦିନ ଅଧିନିୟମ, 1969 ଏବଂ ଓଡ଼ିଶା ନିୟମ 1972) ର ଅନୁମୋଦନ
- ଜିଷ୍ଟ୍ରେସନ୍ ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ର ସଂଶୋଧନ - ରେଜିଷ୍ଟ୍ରେସନ୍ ଅଫ୍ ଏଷ୍ଟାବ୍ଲିସମେଣ୍ଟ୍ (M-9) -Labour (The Building & Other Construction Workers (RE&CS) Act, 1996 ଏବଂ ଏହାର ଓଡ଼ିଶା ନିୟମ, 2002)
- ନିର୍ମାଣ ଶ୍ରମିକଙ୍କ ପଞ୍ଜୀକରଣ
- ପଞ୍ଜିକରଣର ପ୍ରତିଷ୍ଠା (M-9) -Labour (The Building & Other Construction Workers (RE&CS) Act, 1996 ଏବଂ ଏହାର ଓଡ଼ିଶା ନିୟମ, 2002)
- ପଞ୍ଜୀକରଣ ପ୍ରମାଣପତ୍ରର ଅନୁଦାନ - ଟ୍ରେଡ ୟୁନିଅନର ପଞ୍ଜୀକରଣ (M-18)-ଲାବୋର (ଟ୍ରେଡ ୟୁନିଅନ୍ସ ଆକ୍ଟ, 1926 ଏବଂ ନିୟମାବଳୀ, 1941)
- ପଞ୍ଜୀକରଣର ନବୀକରଣ - ମୋଟର ପରିବହନ କାର୍ଯ୍ୟର ପଞ୍ଜୀକରଣ (M-12) -Labour (ମୋଟର ପରିବହନ ଶ୍ରମିକ ଆଇନ, 1961 ଏବଂ ଓଡ଼ିଶା ନିୟମ, 1966)
- ପଞ୍ଜୀକରଣର ସଂଶୋଧନ / ବାତିଲ୍ - ଟ୍ରେଡ୍ ୟୁନିଅନର ପଞ୍ଜୀକରଣ (M-18)-ଲାବୋର୍ (ଟ୍ରେଡ ୟୁନିଅନ୍ସ ଆକ୍ଟ, 1926 ଏବଂ ନିୟମାବଳୀ, 1941)
- ପଞ୍ଜୀକରଣର ସଂଶୋଧନ / ସ୍ଥାନାନ୍ତର - ମୋଟର ପରିବହନ କାର୍ଯ୍ୟର ପଞ୍ଜୀକରଣ (M-12)-ଲାବୋର୍ (ମୋଟର ପରିବହନ ଶ୍ରମିକ ଆଇନ, 1961 ଏବଂ ଓଡ଼ିଶା ନିୟମ, 1966)
- ପ୍ରତିଷ୍ଠାନର ପଞ୍ଜିକରଣ - ମୋଟର ପରିବହନ କାର୍ଯ୍ୟର ପଞ୍ଜିକରଣ (M-12) -Labour (ମୋଟର ପରିବହନ ଶ୍ରମିକ ଅଧିନିୟମ, 1961 ଏବଂ ଓଡ଼ିଶା ନିୟମ, 1966)
- ପ୍ରତିଷ୍ଠାନର ପଞ୍ଜୀକରଣ - ବିଡି ଏବଂ ସିଗାର ୱାର୍କର୍ସ (ସିଏ) ଆକ୍ଟ, 1966 ଏବଂ ଓଡ଼ିଶା ନିୟମ, 1969
- ବଏଲର ଆକ୍ଟ 1923 ଅନୁଯାୟୀ ବଏଲର ପଞ୍ଜୀକରଣ
- ବଏଲର ଆକ୍ଟ 1923 ଅନୁଯାୟୀ ବଏଲର ପାଇଁ ନିର୍ମାଣ ଅନୁମତି ଅନୁମୋଦନ
- ବଏଲର ଆକ୍ଟ 1923 ଅନୁଯାୟୀ ବାଷ୍ପ ପାଇପଲାଇନ ଚିତ୍ରଗୁଡ଼ିକର ଅନୁମୋଦନ
- ବଏଲର ଆଟେଣ୍ଡାଣ୍ଟଙ୍କ ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ର ଅନୁମୋଦନ
- ବଏଲର ଉତ୍ପାଦନ ଏବଂ ଚାପ ଅଂଶ ଉପାଦାନଗୁଡ଼ିକ ପାଇଁ ପ୍ରମାଣପତ୍ରର ଅନୁଦାନ - ବଏଲର ଆକ୍ଟ, 1923
- ବଏଲର ଏବଂ ଷ୍ଟିମ୍ ପାଇପଲାଇନ ପାଇଁ ଇରେକ୍ଟର ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ଅନୁଦାନ - ବଏଲର ଆକ୍ଟ, 1923
- ବଏଲର ନବୀକରଣ ଏବଂ ବଏଲର ଆକ୍ଟ 1923 ଅନୁଯାୟୀ ସ୍ୱଳ୍ପ ଅବଧି ପ୍ରମାଣପତ୍ରର ଅନୁଦାନ
- ବାର୍ଷିକ ଅବଦାନ
- ମାତୃତ୍ୱ ଲାଭ ଅନୁଦାନ
- ମୃତ୍ୟୁ ଲାଭ ଅନୁଦାନ
- ମେଡିସିନ୍ ର ଫେରସ୍ତ ଦାବି (RCM)
- ଲାଇସେନ୍ସ ବାତିଲ୍ - ବିଡି ଏବଂ ସିଗାର୍ ୱାର୍କର୍ସ (ସିଏ) ଆକ୍ଟ, 1966 ଏବଂ ଓଡ଼ିଶା ନିୟମ, 1969
- ଲାଇସେନ୍ସର ନବୀକରଣ - ବିଡି ଏବଂ ସିଗାର ୱାର୍କର୍ସ (ସିଏ) ଆକ୍ଟ, 1966 ଏବଂ ଓଡ଼ିଶା ନିୟମ, 1969
- ୱେଲଡର ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ର ଅନୁମୋଦନ
- ୱେଲଡର ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ର ବୈଧତା
- ଷ୍ଟାଣ୍ଡିଂ ଅର୍ଡର ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ (M-17)-ଲାବୋର୍ (ଇଣ୍ଡଷ୍ଟ୍ରିଆଲ୍ ଏମ୍ପ୍ଲୟମେଣ୍ଟ୍ (ଷ୍ଟାଣ୍ଡିଂ ଅର୍ଡର) ଆକ୍ଟ, 1946 ଏବଂ ଓଡ଼ିଶା ନିୟମ 1946)
- ଷ୍ଟାଣ୍ଡିଂ ଅର୍ଡରର ପରିବର୍ତ୍ତନ (M-17)-ଲାବୋର୍ (ଇଣ୍ଡଷ୍ଟ୍ରିଆଲ୍ ଏମ୍ପ୍ଲୟମେଣ୍ଟ୍ (ଷ୍ଟାଣ୍ଡିଂ ଅର୍ଡର) ଆକ୍ଟ, 1946 ଏବଂ ଓଡ଼ିଶା ନିୟମ 1946
- ସ୍ଥାନୀୟ ଏଜେଣ୍ଟଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ନିଯୁକ୍ତି ପାଇଁ ଲାଇସେନ୍ସ ପ୍ରଦାନ, ଯିଏ ଇଣ୍ଟର ଷ୍ଟେଟ ମାଇଗ୍ରେଣ୍ଟ ୱାର୍କମ୍ୟାନ୍ ଆକ୍ଟ 1979 ଅନୁଯାୟୀ ବାହ୍ୟ ରାଜ୍ୟର କଣ୍ଟ୍ରାକ୍ଟରମାନଙ୍କୁ ପ୍ରବାସୀ ଶ୍ରମିକ ଯୋଗାନ
- BBSA କ୍ୟାମ୍ପ ପାଇଁ ଅନଲାଇନ୍ ପଞ୍ଜୀକରଣ
- MBPY ପେନ୍ସନ୍ ସ୍କିମ୍ ପାଇଁ ଅନଲାଇନ୍ ଆବେଦନ
- NSAP ପେନ୍ସନ୍ ସ୍କିମ୍ ପାଇଁ ଅନଲାଇନ୍ ଆବେଦନ
- ଅନଲାଇନ୍ ଅଭିଯୋଗ ଲଜ୍ ସିଷ୍ଟମ୍
- ଅନଲାଇନ୍ ଆବେଦନ ଏବଂ PwD ID କାର୍ଡ ପ୍ରଦାନ
- ଅନଲାଇନ୍ ଆବେଦନ ଏବଂ ବିବାହ ପ୍ରୋତ୍ସାହନ ମଞ୍ଜୁର
- ଏନଜିଓ ପାଇଁ ଅନଲାଇନ୍ ପଞ୍ଜୀକରଣ
- ଛାତ୍ରବୃତ୍ତି ପାଇଁ ଅନଲାଇନ୍ ଆବେଦନ
- ଛାତ୍ରମାନଙ୍କ ପାଇଁ ମାଗଣା ଲାପଟପ୍
- ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ବିଦ୍ୟାଳୟରେ ଭିନ୍ନକ୍ଷମ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀଙ୍କ ଆଡମିଶନ